zaterdag 18 februari 2017



Denderend over de dijk    I
(Denkend aan vroeger)

Daar was ooit …
een oorlog
die duurde tachtig jaar

Isa Belle, de ridster,
het bloed in haar haar,
ging strijdend ten onder.
Haar paard brak haar been

Bij de zee die nooit stil staat

Voor altijd

Alleen




Denderend over de dijk        II
(Dromend over de toekomst)

Het vliegend vuurpaard

Door de klei!

Mijn bruin paard
Jij met mij
Verlaat huis, verlaat haard
Neem me mee
Mijn paard Faye
In vliegende vaart!


All the way

Mijn rood paard
In je manen de wind

Door het lint
Bliksempaard

En iedereen staart

(En weet:
dit kan niet goed gaan zo)

Ons hart staat in brand
Vol vuur, maar verstand?
Rengalop door het zand
 Erop of eronder,
vlieg er boven,
Eraf!

Kom weer terug,
adem  rustig
We gaan nu in draf.


Diep in de nacht
Komen angst en ook twijfel
Beheers ik de macht?
Kan ik je leiden?
Door weer en door wind?
Door dreiging, door onheil
(want we zijn als een kind)

Er was veel te lijden
In storm en in wind
In dreiging, in onheil
(Te veel voor een kind)

En alles komt boven
Al zie jij dat niet.
Maar je voelt het, je steigert,
Je wilt me eraf.
Veel te veel, afgepeigerd,
Verlang naar het graf.

Mis zo heel erg mijn moeder
Die heel haar leven 
gaf.

Dan hoor ik mijn dochter
Zij spreekt met haar stem
En alles
Gaat leven
Ik ben veilig bij hen

En..
neem ik de teugels
We vliegen op vleugels
We zijn weer de droom
Coming home, coming home!

Je vacht, oh zo zacht,
Je wil, als de donder zo sterk!
De God’lijke kracht is de macht
Wij zijn klaar voor dit werk!

Als een edele vrouw
Keer ik terug in de wei
Fijn, weer thuis!
Wacht mijn man, en mijn kind,
en jouw vriend

Allen vrij!

Geen opmerkingen: